Oczywiście, że może. Trzeba jednak wspomnieć o finansowych konsekwencjach długich, autostradowych odpoczynków w kraju sera i szampana. Dlaczego? Ponieważ każdy pojazd wjeżdżający na drogę płatną we Francji ma ograniczenie czasowe dotyczące maksymalnej ilości godzin przebywania na danej trasie. Jeżeli czas ten zostanie przekroczony, system poboru opłat automatycznie pobiera najwyższą możliwą opłatę. Nie liczy się wtedy faktyczny czas przebywania kierowcy na danym szlaku. Ta sytuacja nie jest dobra dla firm transportowych.
Oczywiście zawodowi kierowcy są już tak „zaprawieni w boju”, że mogą nadrabiać kilometrów tylko po to, by skorzystać z należnej im przerwy. Ba! Może wcale nie potrzebują spać, bo szkoda tak cennego czasu. Dodatkowo umożliwiono im anulowanie części opłat, jednak tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych u operatorów dróg. Naturalnie należy o nich poinformować służbę nadzorującą system oraz złożyć wniosek o anulowanie zawyżonej opłaty. To zabierze kierowcom kolejnych cennych minut. Ale czy ich sytuacja jest jeszcze dla kogoś „z góry” istotna?
29 listopada, 2012
Czy kierowca TIR-a może spędzać noce na płatnych drogach we Francji?
by Mistrz Jacek • W krzywym zwierciadle, Z branży • Tags: kierowca, nocleg, parking, tir
Oczywiście, że może. Trzeba jednak wspomnieć o finansowych konsekwencjach długich, autostradowych odpoczynków w kraju sera i szampana. Dlaczego? Ponieważ każdy pojazd wjeżdżający na drogę płatną we Francji ma ograniczenie czasowe dotyczące maksymalnej ilości godzin przebywania na danej trasie. Jeżeli czas ten zostanie przekroczony, system poboru opłat automatycznie pobiera najwyższą możliwą opłatę. Nie liczy się wtedy faktyczny czas przebywania kierowcy na danym szlaku. Ta sytuacja nie jest dobra dla firm transportowych.
Oczywiście zawodowi kierowcy są już tak „zaprawieni w boju”, że mogą nadrabiać kilometrów tylko po to, by skorzystać z należnej im przerwy. Ba! Może wcale nie potrzebują spać, bo szkoda tak cennego czasu. Dodatkowo umożliwiono im anulowanie części opłat, jednak tylko w przypadku wystąpienia problemów technicznych u operatorów dróg. Naturalnie należy o nich poinformować służbę nadzorującą system oraz złożyć wniosek o anulowanie zawyżonej opłaty. To zabierze kierowcom kolejnych cennych minut. Ale czy ich sytuacja jest jeszcze dla kogoś „z góry” istotna?