Motywacja pracowników w firmie transportowej
1) Płać, ale nie przekupuj
Ludzie motywują się do działania, jeśli widzą nagrodę. Aczkolwiek po pewnym czasie motywuje już ich tylko nagroda, jeżeli nie mają żadnych innych dodatkowych bodźców motywujących. Ale nie myśl, że możesz płacić kierowcy grosze, a on i tak wykona dobrą robotę. Pracownik powinien dostawać tyle pieniędzy, by ten temat nigdy nie był tematem „wiszącym w powietrzu”. Jeśli już tak jest użyj kolejnych motywatorów.
2) Spraw, by pracownicy poczuli, że są ważni
Czyny ludzi są motywowane przez emocje: chęć zemsty, zazdrość, strach. Tak, emocje są ogromnymi motywatorami. Nasz mózg jest tak skonstruowany, że rzadko wykonujemy cokolwiek, czego „nie czujemy”, a bardzo ciężko jest nam się oprzeć rzeczom, do których mamy silny stosunek emocjonalny. Badania wykazały, że „sednem sprawy jest zmiana zachowań ludzi, a zmiana zachowań jest możliwa wtedy, gdy przemawiamy do ich uczuć„. Dlatego też, jeśli pozwolisz ludziom czuć się ważnymi, będą bardziej skuteczni w swojej pracy.
3) Podkreślaj postęp
Prace Terasy Amabile udowadniają, że nic nie jest bardziej motywujące niż postęp. Zasada postępu mówi, że: „ze wszystkich pozytywnych zdarzeń, które wpływają na pracowników, najpotężniejszym jest znaczący postęp w pracach; natomiast ze wszystkich negatywnych zdarzeń – najpotężniejszym jest przeciwieństwo postępu, czyli niepowodzenia w pracy. Podstawowa zasada zarządzania brzmi: ułatwienie postępu jest najbardziej skutecznym sposobem managerów na wpłynięcie na pracowników„. Małe sukcesy pojawiające się w sposób ciągły sprawiają, że ludzie są bardziej szczęśliwi, niż wtedy gdy odniosą jeden wielki sukces. Postęp sprawia, że ludzie są dumni z tego co już przeszli i myślą dobrze o swojej pracy, a zarazem myślą dobrze o sobie.
4) Zbuduj swojego rodzaju kult
Nie chodzi o kult dosłownie. Tylko o stworzenie wspólnej wiary, wiary w opowiadaną przez firmę historię, w jej ideę. Firmy, które mają spójną historię i ideę często mają również przywiązanych do niej pracowników. Ludzie są zaangażowani bardziej gdy wiedzą dlaczego coś robią, niż gdy mają mówione co mają robić.
Artykuł powstał na bazie artykułu: http://time.com/53748/how-to-motivate-people-4-steps-backed-by-science/
24 kwietnia, 2014
Firma transportowa – jak motywować pracownika?
by Mistrz Jacek • W krzywym zwierciadle, Z branży • Tags: motywacja, pracownicy, transport
1) Płać, ale nie przekupuj
Ludzie motywują się do działania, jeśli widzą nagrodę. Aczkolwiek po pewnym czasie motywuje już ich tylko nagroda, jeżeli nie mają żadnych innych dodatkowych bodźców motywujących. Ale nie myśl, że możesz płacić kierowcy grosze, a on i tak wykona dobrą robotę. Pracownik powinien dostawać tyle pieniędzy, by ten temat nigdy nie był tematem „wiszącym w powietrzu”. Jeśli już tak jest użyj kolejnych motywatorów.
2) Spraw, by pracownicy poczuli, że są ważni
Czyny ludzi są motywowane przez emocje: chęć zemsty, zazdrość, strach. Tak, emocje są ogromnymi motywatorami. Nasz mózg jest tak skonstruowany, że rzadko wykonujemy cokolwiek, czego „nie czujemy”, a bardzo ciężko jest nam się oprzeć rzeczom, do których mamy silny stosunek emocjonalny. Badania wykazały, że „sednem sprawy jest zmiana zachowań ludzi, a zmiana zachowań jest możliwa wtedy, gdy przemawiamy do ich uczuć„. Dlatego też, jeśli pozwolisz ludziom czuć się ważnymi, będą bardziej skuteczni w swojej pracy.
3) Podkreślaj postęp
Prace Terasy Amabile udowadniają, że nic nie jest bardziej motywujące niż postęp. Zasada postępu mówi, że: „ze wszystkich pozytywnych zdarzeń, które wpływają na pracowników, najpotężniejszym jest znaczący postęp w pracach; natomiast ze wszystkich negatywnych zdarzeń – najpotężniejszym jest przeciwieństwo postępu, czyli niepowodzenia w pracy. Podstawowa zasada zarządzania brzmi: ułatwienie postępu jest najbardziej skutecznym sposobem managerów na wpłynięcie na pracowników„. Małe sukcesy pojawiające się w sposób ciągły sprawiają, że ludzie są bardziej szczęśliwi, niż wtedy gdy odniosą jeden wielki sukces. Postęp sprawia, że ludzie są dumni z tego co już przeszli i myślą dobrze o swojej pracy, a zarazem myślą dobrze o sobie.
4) Zbuduj swojego rodzaju kult
Nie chodzi o kult dosłownie. Tylko o stworzenie wspólnej wiary, wiary w opowiadaną przez firmę historię, w jej ideę. Firmy, które mają spójną historię i ideę często mają również przywiązanych do niej pracowników. Ludzie są zaangażowani bardziej gdy wiedzą dlaczego coś robią, niż gdy mają mówione co mają robić.
Artykuł powstał na bazie artykułu: http://time.com/53748/how-to-motivate-people-4-steps-backed-by-science/