Od lipca zaostrza się spór pomiędzy Federalną Służbą Celną Rosji (FSC) oraz Międzynarodową Unią Transportu Drogowego IRU. Od 14 września Rosjanie chcą wprowadzić dodatkowe gwarancje celne w przewozach międzynarodowych. Co to znaczy? Wygląda na to, że chcą oni wystąpić z systemu TIR, chociaż jak oficjalnie twierdzą, system ten jest dobry. Widać u naszych wschodnich sąsiadów wciąż są równi i równiejsi. Niby powinni oni, jeśli chcą wypowiedzieć Konwencję TIR, złożyć odpowiednie dokumenty na ręce Sekretarza Generalnego ONZ. Tymczasem od 14 sierpnia, aby wjechać na teren Rosji, należy wykupić dodatkową gwarancję. Rosjanie łamią podstawowe zasady Konwencji TIR oraz porozumień o wolnym handlu.
I kto ucierpi na sporze pomiędzy FSC, a Stowarzyszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ASMAP)? Przewoźnicy! Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, które jest gwarantem karnetów TIR w Polsce, zaapelował o zachowanie spokoju. Rosja przecież nie występuje z systemu TIR. Tymczasowo tylko, nawet nie nagina, lecz łamie międzynarodowe prawo dla swojego widzi-misie.
*5-6 września w Jałcie odbędzie się nadzwyczajne spotkanie przedstawicieli FSC i IRU. Czekamy…
5 września, 2013
Gwarancje celne w przewozach międzynarodowych- Rosja
by Mistrz Jacek • News, Przepisy • Tags: gwarancja, Rosja, zezwolenia
Od lipca zaostrza się spór pomiędzy Federalną Służbą Celną Rosji (FSC) oraz Międzynarodową Unią Transportu Drogowego IRU. Od 14 września Rosjanie chcą wprowadzić dodatkowe gwarancje celne w przewozach międzynarodowych. Co to znaczy? Wygląda na to, że chcą oni wystąpić z systemu TIR, chociaż jak oficjalnie twierdzą, system ten jest dobry. Widać u naszych wschodnich sąsiadów wciąż są równi i równiejsi. Niby powinni oni, jeśli chcą wypowiedzieć Konwencję TIR, złożyć odpowiednie dokumenty na ręce Sekretarza Generalnego ONZ. Tymczasem od 14 sierpnia, aby wjechać na teren Rosji, należy wykupić dodatkową gwarancję. Rosjanie łamią podstawowe zasady Konwencji TIR oraz porozumień o wolnym handlu.
I kto ucierpi na sporze pomiędzy FSC, a Stowarzyszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ASMAP)? Przewoźnicy! Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, które jest gwarantem karnetów TIR w Polsce, zaapelował o zachowanie spokoju. Rosja przecież nie występuje z systemu TIR. Tymczasowo tylko, nawet nie nagina, lecz łamie międzynarodowe prawo dla swojego widzi-misie.
*5-6 września w Jałcie odbędzie się nadzwyczajne spotkanie przedstawicieli FSC i IRU. Czekamy…