Transport międzynarodowy się nie opłaca

Nieopłacalny transport?Ten prowokacyjny tytuł to reakcja na newsa, zgodnie z którym… transport międzynarodowy rzeczywiście się nie opłaca. Kierowca to zawód wysokiego ryzyka. Zwłaszcza kierowca, dla którego transport międzynarodowy stanowi główne źródło utrzymania. Większość banków nie udzieli takiemu driverowi kredytu większego niż 80 tys. zł.

Transport międzynarodowy jednak opłaca się rodzimym kierowcom, którzy zarabiają do 6 tys. zł netto. Niestety z perspektywy zdolności kredytowej transport międzynarodowy nie jest zajęciem opłacalnym. Stąd prowokacyjny tytuł. Transport międzynarodowy, mimo że zapewnia polskim kierowcom zarobki przeszło dwukrotnie większe niż przeciętnemu pracownikowi rodzimego przedsiębiorstwa (okolice 2,5 tys. na rękę), nie jest opłacalny. Jeśli opłacalność odbieramy przez pryzmat możliwości kredytowych.

Problem polega nie niestałości zarobków kierowców, którzy uskuteczniają swoją pracą transport międzynarodowy. Znaczna część pensji szoferów przemierzających Europę wzdłuż i wszerz to dieta za wyrobione trasy. Stosunek płacowo często układa się w sposób następujący: 1,5 tys. zł podstawy do 4,5 tys. diety.

Banki nie lubią zmienności. Pozostaje pokazać bankom środkowy palec, dalej wynajmować lokum albo zdecydować się na mniejsze niż planowane i z satysfakcją należną niezależnemu zdobywcy szos ruszać w kolejną trasę.

Foto by: ©Val_Thoermer-Fotolia.com